
Kwiecień – aktywność w ramach programu Laboratoria Przyszłości
Bliskie spotkanie z robotem Photon w ramach zajęć z informatyki.
Bliskie spotkanie z robotem Photon w ramach zajęć z informatyki.
Robot Photon to znany zestaw do nauki programowania i robotyki dla uczniów. Składa się z fizycznego robota, zwanego Photonem, oraz narzędzi programistycznych i interfejsu, które umożliwiają uczniom eksplorację podstawowych koncepcji programowania i robotyki.
Photon jest wyposażony w różnego rodzaju sensory, takie jak czujniki odległości, czujniki światła, głośniki i diody LED. Uczniowie klas 8 programowali go, aby reagował na różne sygnały i wykonywał różne zadania, na przykład, aby poruszał się wzdłuż linii, unikał przeszkód, świecił diodami LED w odpowiednich kolorach lub odtwarzał dźwięki.
Photon ma prosty, ale wszechstronny interfejs programistyczny, który umożliwia uczniom pisanie kodu w różnych językach programowania, takich jak Scratch, Python. Uczniowie klas 7 uczyli się podstawowych koncepcji programowania, takich jak pętle, warunki, funkcje i zmienne, poprzez praktyczne zastosowanie tych pojęć do sterowania robotem.
Uczniowie klas 6 podczas zajęć z robotem Photon uczyli się podstaw programowania, algorytmów, a także zagadnień związanych z robotyką, takich jak sterowanie ruchem, wykrywanie przeszkód, komunikacja międzyrobotowa.
Praca z robotem Photon może być fascynującym i interaktywnym sposobem nauki informatyki i robotyki dla uczniów, umożliwiając im eksperymentowanie, kreatywne myślenie i rozwiązywanie problemów w praktyczny sposób.
Photon jest wyposażony w różnego rodzaju sensory, takie jak czujniki odległości, czujniki światła, głośniki i diody LED. Uczniowie klas 8 programowali go, aby reagował na różne sygnały i wykonywał różne zadania, na przykład, aby poruszał się wzdłuż linii, unikał przeszkód, świecił diodami LED w odpowiednich kolorach lub odtwarzał dźwięki.
Photon ma prosty, ale wszechstronny interfejs programistyczny, który umożliwia uczniom pisanie kodu w różnych językach programowania, takich jak Scratch, Python. Uczniowie klas 7 uczyli się podstawowych koncepcji programowania, takich jak pętle, warunki, funkcje i zmienne, poprzez praktyczne zastosowanie tych pojęć do sterowania robotem.
Uczniowie klas 6 podczas zajęć z robotem Photon uczyli się podstaw programowania, algorytmów, a także zagadnień związanych z robotyką, takich jak sterowanie ruchem, wykrywanie przeszkód, komunikacja międzyrobotowa.
Praca z robotem Photon może być fascynującym i interaktywnym sposobem nauki informatyki i robotyki dla uczniów, umożliwiając im eksperymentowanie, kreatywne myślenie i rozwiązywanie problemów w praktyczny sposób.