Dlaczego warto uczyć się w klasie integracyjnej?
Do klasy integracyjnej zostaną przyjęci kandydaci z orzeczoną niepełnosprawnością - orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (od 3 do 5 uczniów) oraz kandydaci bez orzeczeń (15 osób). Pierwszeństwo mają uczniowie z obwodu. Do wniosku należy załączyć dokumenty wskazane w nim.
W klasie integracyjnej pracuje dwóch nauczycieli, którzy jednocześnie prowadzą zajęcia ze wszystkimi dziećmi - jeden jest nauczycielem - przedmiotowcem, a drugi nauczyciel - pedagog specjalny wspomaga uczniów niepełnosprawnych, dostosowując zakres treści nauczania do ich potrzeb i możliwości, a także czuwa nad ich realizacją.
Do współpracy z klasą integracyjną zaangażowani są specjaliści.:
- psycholog,
- pedagog szkolny,
- logopeda,
- terapeuta – pedagog.
Dominującą formą pracy w oddziale integracyjnym jest więc praca zindywidualizowana, dlatego każdy uczeń, także pełnosprawny, osiąga w zakresie swoich możliwości maksymalne wyniki.
- ma większe zaufanie do nauczycieli,
- odnosi sukcesy na miarę swoich możliwości,
- łatwiej nawiązuje kontakty z rówieśnikami,
- ma dobry kontakt z osobami niepełnosprawnymi,
- kształtują się w nim pozytywne postawy i więzi psychospołeczne, tj. tolerancja, życzliwość, chęć niesienia pomocy, ufność, zaradność, wiara w to, że wszyscy ludzie mają takie same prawa,
- wzrasta i wychowuje się przeświadczeniu o tym, że choć ludzie różnią się od siebie, to nic nie stoi na przeszkodzie ich wspólnej nauce, zabawie a nawet przyjaźni,
- staje się bardziej samodzielne,
- uczy się pozytywnych form zachowań i lepszej komunikacji,
- walczy z własną nieśmiałością i lękiem przed tłumem oraz hałasem,
- uczy się wrażliwości i wyrozumiałości,
- uczy się nieść pomoc potrzebującym w sposób mądry, a nie wyręczający.
ZAPRASZAMY !