Szkoła Podstawowa nr 2
im. K. K. Baczyńskiego w Piotrkowie Trybunalskim

PRACA METODĄ STACJI ZADANIOWYCH NA LEKCJI HISTORII

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
5 + 8 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
5 + 8 =
Klasa 7a na lekcji historii zgłębiała i utrwalała wiedzę na temat dziejów Śląska metodą stacji zadaniowych. Stacje zadaniowe zwana również "podróżą z przygodami" to jedna z ciekawszych metod aktywizujących, która umożliwia uczniom zdobywanie wiedzy przez doświadczenie.
Stacje to miejsca/stanowiska w sali lekcyjnej, do których przydzielone są zadania przygotowane przez nauczyciela, aktywizujące uczniów do pracy. Uczniowie, pracując w niewielkich grupach, wykonują zadania. Metoda stacji ma wiele zalet. Pobudza aktywność wszystkich uczniów przez cały czas trwania lekcji.Metoda ta daje uczniom poczucie przynależności do grupy, możliwość wykazania się inicjatywą, szansę odniesienia sukcesu. W małej grupie pracują nawet ci uczniowie, którzy nie osiągają najlepszych wyników w nauce, a którzy dzięki kolegom czują się pewniej. Uczniowie, pracując w grupach, zdobywają umiejętności współpracy z innymi i respektowania przyjętych zasad, rozwijają umiejętność komunikowania się. Ogromne znaczenie ma także wartość integracyjna. Rola nauczyciela jest zminimalizowana. Pełni on rolę mentora i eksperta, służąc wsparciem i pomocą w razie potrzeby oraz obserwuje prace uczniów.
powrót